Spred budskabet

Spred budskabet

Det vigtigste er at få sit budskab ud. Alle kender til cancer, for alle har haft det inde på livet. Alle mister før eller siden nogle af deres kære til cancer. Det gør emnet evigt aktuelt, og det samme gælder det at samle ind til mere hjælp, mere forskning og endnu mere fokus.

Det lyder så enkelt, men det er det ikke. De fleste har ikke kun fokus på cancer, for desværre er verden fyldt med død, ulykke, sygdom og andet. Der er så mange gode initiativer, og de fleste prøver at støtte bredt.

Hvorfor så lige give til en cancerforening frem for de andre. Det vil mange spørge sig selv om, og skal du indsamle til dette formål, skal der flere argumenter til, end blot at det er et godt formål.

Kan cancer kureres, er der en lidelse mindre på verdensplan at bekymre sig om. Endda en rigtig slem en af slagsen. I dag er det helt utænkeligt, at folk ville dø af tuberkulose her i landet, men det var ikke ualmindeligt for et par hundrede år siden.

En gang døde millioner af mennesker i hele Europa af pesten. Igen noget, der er utænkeligt i dag. Det gælder også kobber, spedalskhed og et utal af andre sygdomme, der har hærget generationer, og som har utallige døde på samvittigheden.

Det budskab, der skal ud, når det kommer til indsamlinger til bekæmpelse af cancer er, at dit job er at blive arbejdsløs. At du skal vågne en dag og vide, du aldrig skal samle ind til dette formål igen, fordi sygdommen nu kan behandles nemt og bekvemt.

Kun ved at være med til at støtte det store arbejde, kan dit mål opnås.